درد های ناحیه شکمی

به گزارش خبرنیوز، دکتر مهران بابایی؛ متخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی با حضور در برنامه در انتهای الوند از شبکه دو سیما در مورد بیماری های ناحیه شکمی توضیحاتی ارائه داد. در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید:

♦علامت هر بیماری درد نیست اما درد یکی از نشانه های مهم بیماری است؛ اگر کسی درد ندارد اما نفخ می کند نشانه یک نوع بیماری است و نباید با این باور که چون دردی ندارد مریضی در بدن وجود ندارد کاملا اشتباه است.

♦هر دردی که پر سر و صدا و شدید تر باشد نیز نشانه ای از بیماری بزرگ و خطرناک نیست، گاهی یک درد خفیف علائم بیماری شدید است.

♦درد های بالای ناف معمولا از معده و لوزالمعده هستند، لوزه المعده عضوی از بدن است و ربطی به معده ندارد، بیماری معده و لوزالمعده دو بیماری جدا هستند که درمان مخصوص خود را دارند، گاهی به اشتباه بیماری لوزالمعده را معده می دانند و دست به خود درمانی می زنند که این کار کاملا غلط است.

♦یکی از نشانه های بیماری های قلبی به خصوص در سنین بالا، درد در بالای ناف است که تنها با نوار قلب مشخص می شود.

♦همه بیماری های معده  نیز دردی در بالای ناف ندارند و گاهی ممکن است بیمار درد را در قسمت های چپ و راست بالای شکم احساس کند، به این نوع درد، دردهای ارجاعی می گویند.

♦اگر درد در قسمت راست و پایین باشد؛ ممکن است آپاندیس، دردهای اندام تناسلی، کلیه، بارداری های نابجا و دردهای چپ پایین؛ بیماری های روده ای، اندام تناسلی و.. است.

♦بیماری های عروقی، عفونت دستگاه گوارش، انسداد روده در بسیاری از موارد با دردهای دور ناف خود را نشان می دهند.

♦گاهی دردهای شکمی ممکن است از بیماری های عصبی همان قسمت باشد، تشخیص پزشک بسیار مهم است، بیماری های زیادی تنها با یک نسخه کوچک کاملا برطرف می شود و نیازی به جراحی و اتاق عمل ندارد.

♦دردهای سنگ کیسه صفرا حتی ممکن است به کتف نیز سرایت کند؛ پس اگر با درد پشت کتف به پزشک مراجعه کردید و با تشخیص سنگ کیسه صفرا مواجه شدید نیازی به تعجب ندارد.

♦بسیاری از بیماری ها به تمام اعضای بدن دسترسی پیدا میکن و همه ارگان ها درگیر می شود.

♦نباید با درد ها مخصوصا در ناحیه شکمی دست به درمان های خانگی زد، زیرا همین بیماری های کوچک با دارو برطرف می شوند اما دیر مراجعه کردن درمان را بی فایده می کند.

♦به دردهای اعضای بدن و شکم بسیاری مهم و هشدار دهنده است زیرا یکی از نشانه های بسیار مهم بیماری ها همین دردها است.

3.6 100 رای ها
امتیازدهی به مقاله
دنبال کردن
اطلاع رسانی
guest
934 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها
صبا علیزاده
صبا علیزاده
8 ماه قبل

عکس سونو گرافی کامل حفره شکمی

IMG_20231213_163042_447
دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
8 ماه قبل

با سلام
در سونوگرافی انجام شده ، نکته بیماری مشاهده نشده است.
در ابتدا معاینه بخصوص معاینه شکم بیمار توصیه میشود.

صبا علیزاده
صبا علیزاده
8 ماه قبل

سلام شب بخير
بنده یه دختر ۲۳ ساله هستم از ۱۹ روز پیش درد از کنار ستون فقرات می گیره میاد سمت شکم هر دو طرف هست ولی طرف راست بیشتره به پا،زیر شکم،مثانه و گاها به قفسه سینه هم می زند هیچ علائم دیگه هم ندارم ۲۴ ساعت اول به پزشک عمومی مراجعه کردم سونو وازمایش ادرار دادم مشکلی نبود و سالم بودند زمان استرس درد بیشتره موقع راه رفتن درد بهتره یک روز کاملا خوبه یک روز قطع و وصل میشه چون ترشح و خارش هم داشتم دکتر گفتند عفونت واژنه قرص کلیدینیوم سی یک هفته هر شب،مترونیدازول۵۰۰ یک هفته صبح و شب یک هفته و فلکونازول یک دانه بهتر شده ولی هنوز درد هست بسیار استرس دارم نکنه مشکلی جدیه باشه ممنون لطفا پاسخ بدید.

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
8 ماه قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، درد شکم که میزان آن متغییر است ، حتما باید بررسی شود و معاینه شکم حتما انجام گردد. می‌تواند از التهاب معده تا مشکلات دیگر دستگاه گوارش و صفراوی و التهاب پانکراس و … باشد.
در صورت عدم احساس بهبودی با درمانهای انجام شده در ابتدا معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما جهت رسیدن به تشخیص صحیح توصیه میگردد.

صبا علیزاده
صبا علیزاده
8 ماه قبل

سلام من بیست روزه درد از دو طرف ستون فقرات می گیره میاد داخل شکم ولی طرف راست بیشتره به پا و زیر شکم و مثانه هم می زنه بعضی مواقع هم تیر می کشه در مواقع راه رفتن درد بهتر میشه یک روز کاملا خوبه یک روز درد می گیره قطع و وصل میشه من همون ۲۴ ساعت اول به پزشک عمومی مراجعه کردم سونو و ازمایش ادرار دادم هر دو طبیعی بودند پزشک عمومی برام کلیدینیوم سی هرشب یک هفته و مترونیدازول ۵۰۰ صبح و شب یک هفته و فلکونازول ۱۵۰ یک دانه دادند چون من ترشح و خارش در ناحیه تناسلی داشتم گفتند عفونت واژن ولی بعد از یک هفته هنوز از مصرف داروخوب نشده هیچ علائم دیگه ای هم ندارن الان مشکل چیه؟من باید چه کار کنم ؟ممنون

Last edited 8 ماه قبل by صبا علیزاده
دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
8 ماه قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، درد شکم که میزان آن متغییر است ، حتما باید بررسی شود و معاینه شکم حتما انجام گردد. می‌تواند از التهاب معده تا مشکلات دیگر دستگاه گوارش و صفراوی و التهاب پانکراس و … باشد.
در صورت عدم احساس بهبودی با درمانهای انجام شده در ابتدا معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما جهت رسیدن به تشخیص صحیح توصیه میگردد.

منتقد
منتقد
8 ماه قبل

سلام
من فقط موقعی که به جلو خم میشم وسط شکمم درد می گیره. یبوست ندارم اما معمولا بعد از تخلیه کامل ، روده هام یه مدت کوتاه درد می گیره یعنی وقتی کامل خالی میشه. یکمی چربی شکم دارم که دو بخشی هست یعنی یکمش روی شکمم و یکم روی معده ام هست علت دردم نمیتونه فشار اومدن موقع خم شدن به این دو بخش چربی روی شکم باشه؟ آخه درد درست رو خط بین این دو هست.
9 ماه پیش مایع اسیدی صفرام به مقدار زیاد داخل معده و روده هام ریخت و حس می کردم دارم از داخل آتیش می گیرم و از درد به خودم می پیچیدم. خوشبختانه با خوردن عرق کاسنی فواران اون همه مایع سوزان که مثل اسید بود تموم شد و دردم از بین رفت اما تا چند ماه اسهال بودم. مدتها حس می کردم دچار زخم معده و روده شدم. الان بهترم اما اگه غذا نخورم معده و روده ام درد می گیره و با خوردن غذا ساکت میشه. من چند سال بود نون باگد می خوردم و هر چند وقت دچارعلائم مسمومیت با جوش شیرین می شدم که امسال فهمیدم علتش جوش شیرین بوده. تشخیص شما از دردی که فقط موقع خم شدن ایجاد میشه چیه؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
8 ماه قبل
Reply to  منتقد

با سلام
در مورد دردهای شکمی طول کشیده که با درمان های انجام شده بهبود نیافته اند
در ابتدا حتما معاینه و مطالعه مدارک پزشکی بیمار توصيه ميشود و با احتمال خیلی زیاد نیازمند بررسی جدید اندوسکوپیک دستگاه گوارش فوقانی نیز هستیم.

شقایق امامی
شقایق امامی
8 ماه قبل

سلام اقای دکتر خسته نباشید ببخشید من شش سال پیش ابسه مقعدی داشتم که یهو حالم خیلی بد شد و اورژانسی عمل شدم دکتر گفت دوماه بعد دوباره باید بیای عمل کنی که بعد از دوماه دقیقا ابسه کرد ومن نتونستم برم دکتر که دوباره عمل کنم پنج سال بعد که دردم شدید شد ابسه میکرد رفتم دکتر گفت فیستول مقعدی داری که باید عمل شیمن دوباره عمل کردم هفت ماه بعد عملم دوباره درد شدم و ترشح داشتم که دکتر دارو داد خوب شدم بعداز چند ماه دوباره درد رو حس میکردم دکترگفت که دوباره باید عمل کنی ایا نیاز به عمل دوباره هست؟ من باید چیکار کنم که هی این مریضی دوباره برنگرده؟ ایا واقعا مشکل التهاب روده دارم که اینجوری میشه یا کورن هستش؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
8 ماه قبل

با سلام
با توجه به‌ مطالبی که فرموديد در IBD یا بیماری التهابی روده، امکان ایجاد فیستول در دستگاه گوارش و ناحیه آنال وجود دارد و بيشتر با کنترل نامناسب بیماری مرتبط است. و برای درمان آن پس از جراحی باید بررسی ها از نظر وضعیت بیماری التهابی روده و سپس کنترل بیماری التهابی روده انجام گردد. بنابراین با توجه به وجود میکرو ارگانیسم ها درون دستگاه گوارش با ایجاد فیستول ها ، تولید چرک و گاز و بوی ناخوشایند نیز داریم.
همان‌طور که ذکر شد همراهی مشکلات آنال مثل فیستول و آبسه با بیماریهای التهابی روده بخصوص از نوع کرون شایع است. معاینه ناحیه و فیستول، ارزیابی بیماری های همراه مثل ریابت و … و ارزیابی میزان کنترل بودن بیماری کرون در ابتدا توصیه میشود.

در مورد بیماری های التهابی روده یا کولیت یا IBD کنترل بیماری و بررسی های دوره ای بسیار مهم است.
رعایت نکات تغدیه ای و بخصوص مصرف منظم داروها و انجام آزمایشات و معاینه های دوره ای توصیه میشود. هدف از درمان ، کنترل بیماری و بهبود زخم ها و نبود خون در مدفوع است.
بنابراین انجام درمان دارویی مناسب و دقیق و مشاوره های دوره ای با پزشک معالج و آزمایشات و پاراکلینیک دوره ای بسیار مهم و کمک کننده است.

محمدی
محمدی
8 ماه قبل

سلام آقای دکتر مادرم حدود 68 سال سن داره با وزن 70 و قد 150 و هر چند سالی مشکل معده پیدا میکنه وبعد با مراجعه به دکتر و استفاده از داردهای آمپرازول و فاموتیدین و کلیدینیوم سی خوب میشه
ولی الان 1 هفته میشه مجدد اون دردها برگشته وبا خوردن غذا درد معده و تنگی نفس میگیره و بی حالی خواستم بپرسم نیاز به چ کاری هست اول آندوسکوپی بهتره انجام بدن یا سونوگرافی شکم
البته مادرم سنگ کلیه و آسم هم داره
ممنون میشم آقای دکتر راهنمایی بفرمایید و بفرمایید مشکل خاصی که انشالله نباشه

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
8 ماه قبل
Reply to  محمدی

با سلام
در مورد دردهای معده که با درمان های انجام شده بهبود نیافته اند
در ابتدا حتما معاینه و مطالعه مدارک پزشکی ایشان توصيه ميشود و با احتمال خیلی زیاد نیازمند بررسی جدید اندوسکوپیک دستگاه گوارش فوقانی ایشان هستیم و سونوگرافی در بررسی معده بزرگسالان کمک کننده نیست.

Salami
Salami
8 ماه قبل

سلام خوبی خسته نباشید
خواستم خدمتتان عرض کنم که بنده خیلی شکم درد و حالت تهوع و سرگیجه دارم و کولونوسکوپی انجام دادم پولیپ داشتم پولیپ عمل کردم دوسال میشه والان زیادی در وسط شکم بالای ناف زیر قفسه سینه خیلی زیاد درد می‌کنه اگه غذا بخورم حالت تهوع شدید میگرم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
8 ماه قبل
Reply to  Salami

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد و وجود پولیپ ۲ سال قبل در ابتدا معاینه توسط متخصص محترم داخلی توصیه میشود.

احمد
احمد
8 ماه قبل

سلام عرض ادب خب هستید میگم اغای دکتر اشتباهی من سوزن رو گذاشتم رو لبم یهوی رفت از دهنم به پاین ایا خودش در میاد یا عملیات بشم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
8 ماه قبل
Reply to  احمد

با سلام
در این مورد که فرموديد به اورژانس بیمارستان نزدیک به محل زندگی مراجعه فرمایید ، تحت نظر در اورژانس معاینه شکم میشوید و از شما رادیوگرافی شکم تهیه می‌شود تا موقعیت سوزن مشخص شود.
سپس بر اساس یافته های بالینی و رادیوگرافی درمان مناسب به شما پیشنهاد می گردد.

حسين
حسين
9 ماه قبل

سلام آقاى دكتر، خسته نباشيد، يه سوال: من تقريبا ١ ماه شده است كه معده م يه دفعه هى درد ميكنه و مدفوعم خيلى سخت مياد، ولى همش اسهال است با غذا كه مثل أين كه هضم نشده. و اشتهام براى غذا كمتر شده، حالت تهوع دارم، إحساس ضعف هم ميكنم و سر گيجه دارم.. و گاهى وقتها يه دفعه زود بايد برم دستشوى چون حس ميكنم كه مدفوعم رو نميتونم كنترل كنم.. نفخ معده هم دارم. حالا آقاى دكتر، حالم چرا اينجوريه و چكار بايد بكنم؟؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
9 ماه قبل
Reply to  حسين

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد به نظر میرسد که شما دچار التهاب معده یا گاستریت شده باشید ، و بررسی علت آن توسط متخصص محترم داخلی حتما توصیه میشود.
رعایت نکات تغذیه ای و پرهیز از اضطراب و تنش و استرس ها نیز بسیار کمک کننده است.

نوید
نوید
9 ماه قبل

سلام بنده ۳۰ ساله حدود ۵ساله مشکل اسهال بعضی اوقات همراه با درد شدید دارم ولی متاسفانه دکترای مختلفی مراجعه کردم نتیجه نگرفتم حتی با ازمایش ها و حتی آندوسکپی کولونوسکوپی انجام دارم تشخیصشون بیماری رود تحریک پذیر یا همون IBS هست
ممنون میشم راهنمایی کنید

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
9 ماه قبل
Reply to  نوید

با سلام
با توجه به مواردی که فرموديد ،و تشخیص سندروم روده تحریک پذیر یا IBS در مورد شما
پرهیز از اضطراب و نگرانی و تنش های عصبی بسیار در کنترل آن موثر است.
دفع در IBS می‌تواند بصورت یبوست C یا بصورت اسهال D باشد.
رعایت نکات تغذیه ای و پرهیز از پرخوری و غذاهای تند و کنسروی و پر ادویه و نوشابه‌های گازدار و دخانیات و اضطراب توصیه میشود.
برای IBS یا سندروم روده تحریک پذیر ،درمانهای دارویی موثری نیز وجود دارد که ممکن است نیاز باشد که در معاینه های دوره ای تغییراتی در رژیم دارویی بیمار بصورت دوره ای انجام شود.
مطالعه مقاله سندروم روده تحریک پذیر که در سایت موجود است توصیه میشود.
در صورت امکان معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما نیز توصیه میگردد.

Mersedeh
Mersedeh
9 ماه قبل

عرض ادب و ممنون از توضیحاتتون سوالی داشتم:
مادرم حدود ۷سال هست که دیابت داره،اما قبل اون مشکلی داشت به گفته خودش حدود کمتر از ۱وجب بالای ناف درد و خارش داره که به پشت کمرش میزنه قبلا ها چند روز در ماه بود اما الان بیشتر شده بعد از اینکه درد وخارش شروع میشه یه بار میزنه به سر،یه بار میزنه به پا ،کلا التهاب زیادی میگیره و قندش هم میره ۳۰۰ تا ۴۰۰ ،حقیقت دکتر بردیم هر جا که فکر کنید اما همه ی ازمایش ها و اسکن ها اوکی هست و فقط یه میکروب معده ساده هست،حتی ازمایشات سرطان هم انجام دادیم که نبوده دیگه نمیدونیم چه کنیم لطفا راهنمایی بفرمایید🙏

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
9 ماه قبل
Reply to  Mersedeh

با سلام
با توجه به مواردیکه فرموديد و نرمال بودن همه بررسی ها ، بررسی کامل اندوسکوپیک دستگاه گوارش فوقانی و غدد ضمیمه دستگاه گوارش مثل کبد و مجاری صفراوی و کیسه صفرا و پانکراس از نظر التهابات مزمن نیز توصیه میشود.

Mersedeh
Mersedeh
9 ماه قبل

بسیار ممنون از پاسخگویی شما البته اندو و کلونوسکوپی شده و کبد مجاری صفراوی هم بررسی شده که نرمال بوده،احتمال داره که عفونت داخلی داشته باشه؟!؟!

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
9 ماه قبل
Reply to  Mersedeh

با سلام
بله ، احتمال التهاب در دستگاه گوارش فوقانی ایشان وجود دارد که یکی از دلایل آن میتواند میکروب معده باشد.

Mersedeh
Mersedeh
9 ماه قبل

خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید برای پاسخگویی🙏🙏🌺

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
9 ماه قبل
Reply to  Mersedeh

با سلام
در خدمت شما هستیم.

Mersedeh
Mersedeh
9 ماه قبل

بسیار ممنون از محبت شما🙏🌺

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
9 ماه قبل
Reply to  Mersedeh

با سلام
در خدمت شما هستیم.

شقایق
شقایق
9 ماه قبل

تو رو خدا من پشت کنکوریم وقت دکتر رفتن هم ندارم اگ راهی هست داروی هست بهم بگین لطفا

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
9 ماه قبل
Reply to  شقایق

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد و عدم احساس بهبودی با درمانهای انجام شده، در ابتدا رسیدن به تشخیص صحیح و علمی و سپس درمان مناسب با آن تشخیص صحیح توصیه میشود.

شقایق
شقایق
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید من تقریبا دو هفته هست همش چند روز در میون یا پشت سرهم احساس میکنم درد شدیدیی در سمت راست بدن ینی تقریبا روی کبد دارم..بعد ی ماع دو ماه هم هست ک همش ریفلاکس میکنم تا حالا اینجوری نمی‌شدم …از عطاری برای چربی کبد عرق و دارو گرفتم نزدیک دو هفته هست میخورم اما بازم درد خفیف حس میکنم و درد ناحیه گلو انگار زخمه گلوم ..و حتی داروی ک عطاری داده میخورم لیمو ترش هم تو داروش هس ک چند باری ک خوردم احساس میکنم مری و معده ترش شده درد رو هم احساس میکنم …خیلی میترسم نمی‌دونم چیکار کنم …البته تو رژیم غذایی خوب دارم میرم جلو ولی بازم اسید و درد کبد دارم
تا گفته نمونه‌ من ی دو سالی هست تقریبا قرص جین سینگ میخورم از عطاری گرفتم اما ن زیاد ولی هر از گاهی میخورم ..

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
9 ماه قبل
Reply to  شقایق

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد و وجود ریفلاکس و التهاب معده توصیه میشود از مصرف قرص ها و جوشانده های عطاری خودداری شود.
در مورد کبد چرب ایتدا باید گرید یا درجه چربی کبد و پروفایل چربی و BMI مشخص شود سپس درمان متناسب با آن پیشنهاد گردد.
مصرف داروها یا مواد تجویز شده توسط عطاری ها بدون داشتن تشخیص صحیح و دقیق باعث افزایش التهاب معده و ریفلاکس اسید معده میشود.
حتما جهت رسیدن به تشخیص صحیح، در ابتدا مشاوره با متخصصین محترم داخلی یا گوارش توصیه میگردد.

سودابه
سودابه
9 ماه قبل

سلام من سوالی داشتم خدمت جناب دکتر بابایی .انشاءالله که سوالم دیده بشه .اینجوری بگم که حدود بیست روز پیش من غذایی از بیرون گرفتم و بعداز خوردن غذا .غذا در معده م هضم نشد و سوزش سردل و ترش کردم از اون روز به بعد درهای شکمی دارم مثل درد سر دل دردبالای ناف که به سمت راست متمایل هست بیشتر.و اکثر اوقات سوزش معده و سوزش گلو هم دارم همچنین بعداز غذا خوردو حتی یک لیوان آب نفخ میکنم و حرکات معده و روده م سریع شروع میشه و حس میکنم و بادگلو هم دارم.وهمچنین مدفوع چرب و زرد رنگ دارم .متخصص داخلی هم رفتم ناشتا نولپازا ۴۰ میخورم قبل از نهار دایجستیو وقبل از شام کلدنیوم سی بعداز شام هم فاموتدین و هنوز این علایم را دارم .و مرتب چیزی مثل بلغم تو گلوم حس میکنم چیزی مثل فشارو حس استفراغ هم توگلوم دارم .من ۶ سال پیش به دلیل میکروب هلکوباکتری مریض شدم و دراندوسکوپی زخم اثنی عشر مشخص شد و بادارو خوب شدم .تشکر از لطف شما

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
9 ماه قبل
Awaiting for approval
Reply to  سودابه

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، به نظر میرسد که شما دچار التهاب حاد معده یا گاستریت حاد باشید ، درمان دارویی را تا اتمام دوره ای درمان ادامه و سپس میزان بهبودی را ارزیابی فرمایید.
رعایت نکات تغذیه ای و پرهیز از مصرف غذاهای کنسروی و پر ادویه و تند و نوشابه‌های گازدار و پرخوری و اضطراب نیز کمک کننده است.
و ممکن است نیاز باشد که مدت طولانی این رعایت ها را بفرمایید.

سودابه
سودابه
9 ماه قبل

سلام وقت بخیر.خدا خیرتان بده .من الان جواب شمارا خواندم .راستش این مدت داروهایی که درسوال قبل نوشتم مرتب مصرف نکردم و همینطور رعایت غذایی ولی تصمیم گرفتم از این به بعد رعایت کنم .من متوجه شدم موقع هایی در غذایم چربی هست مثل مایونز.کره یا چربی گوشت خیلی اذیت میشم . یک روزهایی خیلی اذیت میشم مثل داغی و سوزش معده و گلو و درد سردل که اذیتم میکنه ولی یک روزهایی هم بهترم اذیت نمیشم .درضمن جناب دکتر من به شدت استرسی هستم وهمش میترسم چرا اینجوری شدم و مشکلم چیه .صبحها به محض بیدارشدن و فکرکردن به مشکل معده م فوری بادگلو شروع میشه .ولی آب گرم و زنجبیل آرومم میکنه.بازهم تشکر میکنم از وقت ارزشمندتان که میذارین.روسفید دین و دنیا باشید💜

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
9 ماه قبل
Reply to  سودابه

با سلام
بله رعایت نکات تغذیه ای و مصرفد داروها را کامل بفرمایید، سپس میزان بهبودی را ارزیابی فرمایید.
برای کنترل اضطراب و استرس هم از رفتار درمانی استفاده می شود و هم درمان های دارویی متناسبی وجود دارد.

در خدمت شما هستیم.

مصطفی
مصطفی
9 ماه قبل

با سلام.من چند روزه یبوست دارد.دنده سمت چپم حدود 4انگشت کنار معده تا کنار ناف حس سوزش و گزگز داره.گاهی این درد به پهلوی چپم هم میزنه.البته سابقه روده تحریک پذیر و عفونت اپیدمیم بیضه هم دارم.لطفا راهنمایی بفرمایین.

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
9 ماه قبل
Reply to  مصطفی

با سلام
با توجه به مواردی که فرموديد ،به نظر میرسد که شما دچار التهاب معده یا گاستریت باشید.
امکان تشخیص سندروم روده تحریک پذیر یا IBS در مورد شما وجود دارد. البته می بایست در ابتدا معاینه و بررسی های لازم انجام شود و علت مشکلات گوارشی که فرموديد، مشخص شود.
پرهیز از اضطراب و نگرانی و تنش های عصبی بسیار در کنترل آن موثر است.
دفع در IBS می‌تواند بصورت یبوست C یا بصورت اسهال D باشد.
رعایت نکات تغذیه ای و پرهیز از پرخوری و غذاهای تند و کنسروی و پر ادویه و نوشابه‌های گازدار و دخانیات و اضطراب توصیه میشود.
برای IBS یا سندروم روده تحریک پذیر ،درمانهای دارویی موثری نیز وجود دارد که ممکن است نیاز باشد که در معاینه های دوره ای تغییراتی در رژیم دارویی بیمار بصورت دوره ای انجام شود.
در ابتدا برای رسیدن به تشخیص صحیح معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما نیز توصیه میگردد.

حسین
حسین
9 ماه قبل

تا امروز روده هام درد نداشت اما امروز رودهام درد گرفت نظرتون چیه؟؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
9 ماه قبل
Reply to  حسین

با سلام
احساس درد در روده ها ممکن است با نفخ و اجابت مزاج مرتبط باشد
همانطورکه قبلااشاره گردید، در ابتدا معاینه ، بخصوص ناحیه آنال و اخذ شرح حال پزشکی و مطالعه مدارک پزشکی شما توصیه میشود ، سپس با رسیدن به تشخیص صحیح، درمان مناسب آغاز گردد.

حسین
حسین
9 ماه قبل

با سلام من امروز سه روزه که موقع دفع مدفوع خونریزی شدید دارم همراه با عفونت و درد و سوزش اطراف مقعد هم ورم داره دکتر نرفتم مادرم چند وقت پیش برای روده هاش پیش شما اومده بود و درمان شد میخوام پیش شما بیام اما میخواستم نظرتون رو راجب بیماریم بدونم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
9 ماه قبل
Reply to  حسین

با سلام
با توجه به‌ مواردیکه فرمودید ،بررسی علت وجود خون در مدفوع توصیه میشود. از جمله دلایل آن میتواند وجود هموروئید، زخم ها ، پولیپ ها یا ضايعات خوش خیم و بد خیم دیواره دستگاه گوارش باشد.
ممکن است برای تشخیص صحیح از کولونوسکوپی نیز کمک گرفته شود.
کولونوسکوپی برای بررسی و مطالعه کامل تمام قسمتهای روده بزرگ و انتهای روده باریک استفاده میشود، در موارد دیگر می‌توان از روشهای دیگر بررسی محدود مثل سیگموییدسکوپی یا رکتوسکوپی ، آندوسکوپی و … بهره گرفت.
در مورد شما، در ابتدا معاینه ، بخصوص ناحیه آنال و اخذ شرح حال پزشکی و مطالعه مدارک پزشکی شما توصیه میشود ، سپس با رسیدن به تشخیص صحیح، درمان مناسب پیشنهاد می گردد.

سحر اسکندری
سحر اسکندری
10 ماه قبل

سلام چطور امکانش هست که وقت بگیریم از ایشون

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
10 ماه قبل

با سلام

نشانی :

خیابان گاندی جنوبی ، کوچه سوم، پلاک ۴، طبقه همکف

تلفن تماس :

۰۲۱۸۸۷۷۴۲۵۷

زمان های تماس

پذیرش :

روزهای شنبه – یکشنبه – سه شنبه – چهارشنبه
ساعت ۱۶ الی ۲۰

زمان پاسخگویی :

از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

محبوبه دهنوی
محبوبه دهنوی
10 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من پنج سال اسلیو شدم واز همون روز اول عمل قرص پنتوپرازول ۴۰مصرف کردم تا به امروز که با نظر دکترم اندوسکپی کردم جواب فتق معده بزرگ بود دکترم میگه باید با جراحی برداشته بشه اما دکتر متخصص گوارش میگه باید دوز قرص رو تا ی مدتببریم بالا ودوتا قرص ۴۰ میلی مصرف کنی میشه راهنماییم کنید واقعا نمیدونم به حرف کدومشون باشم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
10 ماه قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، نیاز به معاینه و بررسی وضعیت بالینی فعلی شما و مدارک پزشکی و از جمله آندوسکوپی و اندازه فتق و علائم بالینی شما داریم. وضعیت تغذیه ای و BMI فعلی و نتیجه آزمایشات شما نیز مهم است تا پلان درمانی صحیح به شما پیشنهاد گردد.

محمد
محمد
1 سال قبل

با سلام
مدتی است که وسط کمی متمایل به راست، سینه ام احساس سوزش و درد و سفتی دارم که بسیار کلافه کننده س. درد بیشتر در قسمت راست هست و یه نقطه در کنار جناق هم دائم درد میکنه و انگار با انگشت به سمت داخل فشارش میدن. درد به دست راست و پای راست هم میزنه و کف پام گاهی درد داره … ولی درد اولش از کنار جناق و سمت راستش شروع شد. الان یک سال بیشتره … گاهی در ناحیه کبد هم احساس درد دارم … سونو میگه کبد گرید بین ۰ و ۱ هست اما فیبرو اسکن گفت ۸۰ درصد کبد چربه . یکی دو بار هم مدفوعم رنگ رسی شد ولی ادامه دار نبود عضلات سینه رو که سفت میکنم احساس سوزش و درد شدید داره . هر دکتری هم میرم میگن رفلاکس و شاید زخم معده س …

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  محمد

با سلام
بسیار خوب، با توجه به مطالبی که فرموديد، ابتدا باید به تشخیص صحیح در مورد دردی که فرموديد برسیم و سپس درمان متناسب با آن تشخیص صحیح آغاز گردد.
بله به نظر میرسد که مشکل در دستگاه گوارش فوقانی باشد، اما در ابتدا نیاز به یک بررسی جامع درون بینی دستگاه گوارش فوقانی داریم.
حال که با درمانهای انجام شده احساس بهبودی ندارید در ابتدا معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما و سپس در صورت لزوم بررسی بیشتر توصیه میگردد.

معراج
معراج
1 سال قبل

سلام

IMG-20230730-WA0002(1).jpg
دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  معراج

با سلام
می بایست بررسی گردد و علت درد شکمی کودک مشخص گردد.

همانطورکه اشاره گردید در ابتدا ویزیت کودک توسط پزشک فوق تخصص محترم گوارش اطفال توصیه میشود.
جهت اظهار نظر دقیق حتما معاینه کودک و بررسی کارت پایش رشد کودک و مطالعه مدارک پزشکی ایشان توصیه میگردد.

معراج
معراج
1 سال قبل

سلام جواب آندوسکوپی

Screenshot_۲۰۲۳۰۸۰۸_۱۷۰۸۴۵_Samsung Notes.jpg
دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  معراج

با سلام
می بایست بررسی گردد و علت درد شکمی کودک مشخص گردد.
همانطورکه اشاره گردید در ابتدا ویزیت کودک توسط پزشک فوق تخصص محترم گوارش اطفال توصیه میشود.
جهت اظهار نظر دقیق حتما معاینه کودک و بررسی کارت پایش رشد کودک و مطالعه مدارک پزشکی ایشان توصیه میگردد.

معراج
معراج
1 سال قبل

دخترم ۷ سالشه

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  معراج

با سلام
در موردیکه فرمودید و وضعیت حاد کودک مراجعه به بخش کودکان ترجیحا بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی استان و
در تهران مراجعه به مرکز طبی کودکان یا بیمارستان مفید و مشاوره با پزشک فوق تخصص محترم گوارش کودکان توصیه میشود.
با توجه به‌ وجود واکنش حساسیتی پوستی، احتمال دارد که مشکل کودک ، ارتباطی با مواد غذایی که کودک میل می‌کند داشته باشد مثل نوعی از بیماری سلیاک.
بنابراین در ابتدا کودک در مرکز گوارش اطفال معاینه و بررسی گردد.

معراج
معراج
1 سال قبل

سلام
دخترم ۱۵ روز پیش گفت بالای معدم درد میکنه که بعد از ۱۰ روز دردش شدیدتر شد طوریکه شب ها از خواب بیدار میشه و دستهاشو از درد گاز میگیره
آندوسکوپی کردیم
و دو نمونه از معدش برداشتن
چیزی در معده ندیدن
گاستریت مزمن خفیف داره
ولی درد بیشتر شده.دارو بهش اثر نمیکنه
الان بالا میاره و استفراغ میکنه
سردرد داده
رو دستش یه اگزما سکه ای دیدم(روی ساعد)
خواهش میکنم راهنمایی کنید
بچم داره اذیت میشه
هر کاری بگید انجام میدم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  معراج

با سلام
در موردیکه فرمودید و وضعیت حاد کودک مراجعه به بخش کودکان ترجیحا بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی استان و
در تهران مراجعه به مرکز طبی کودکان یا بیمارستان مفید و مشاوره با پزشک فوق تخصص محترم گوارش کودکان توصیه میشود.
با توجه به‌ وجود واکنش حساسیتی پوستی، احتمال دارد که مشکل کودک ، ارتباطی با مواد غذایی که کودک میل می‌کند داشته باشد مثل نوعی از بیماری سلیاک.
بنابراین در ابتدا کودک در مرکز گوارش اطفال معاینه و بررسی گردد.

ال ای
ال ای
1 سال قبل

سلام من بین شکم و معدم خیلی درد میکنه
و تب و لرز دارم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  ال ای

با سلام
وجود درد شکم بع همراه تب و لرز حتما نیازمند معاینه و بررسی توسط پزشک است ، لطفا به اورژانس بیمارستان نزدیک مراجعه فرمایید.

ناهید
ناهید
1 سال قبل

سلام مامانم از امروز صبح میگه بالای کمرش و بالای ناف اش درد داره مداوم نیست یعنی پنج دقیقه آروم میشه و بعد دوباره دردش شدید میشه ، میشه بگید این درد بخاطر چیه ؟ آیا چیز جدی ای هست ؟ آیا قرص یا دارویی رو در نظر دارید؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  ناهید

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد و درد شکم اخیر در صورت تکرار و باقی ماندن درد مهم است و در سنین بزرگسالی و بالاتر حتما نیاز به پیگیری و بررسی توسط پزشک وجود دارد.
حتما نیازمند معاینه شکم توسط پزشک و انجام سونوگرافی کامل شکم و لگن و انجام آزمایشات اولیه در صورت صلاحدید ایشان هستیم.

ناهید
ناهید
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر مادرم از امروز صبح میگه بالای ناف اش و بالا کمرش درد داره و مداوم نیست یعنی پنج دقیقه آروم میگیره بعد دوباره دردش شدید میشه میشه بگید دلیلش چیست؟ و اینکه قرص یا چیزی هست که این درد را خوب کنه؟آیا این یه مشکل جدی هست ؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  ناهید

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد و درد شکم اخیر در صورت تکرار و باقی ماندن درد مهم است و در سنین بزرگسالی و بالاتر حتما نیاز به پیگیری و بررسی توسط پزشک وجود دارد.
حتما نیازمند معاینه شکم توسط پزشک و انجام سونوگرافی کامل شکم و لگن و انجام آزمایشات اولیه در صورت صلاحدید ایشان هستیم.

محمدرضاموسوی
محمدرضاموسوی
1 سال قبل

سلام دکتر جان
مادرم سرطان کانسر معده داشتن و معده را کامل در اوردن وبا گذشت شیمی درمانی و پرتو درمانی بعد از ۱۵ ماه که عمل کردن الان باز موقع بلعیدن اب و غذا مشکل دارن اندوسکوپی مجدد شد میگن برگشته راهی هست برای درمان

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
بله در موردیکه فرموديد پس از جراحی برداشتن کامل مری از بعضی قسمت‌های دستگاه گوارش برای بازسازی مجرای مری استفاده می‌شود
از جمله کولون یا روده بزرگ یا معده و یا بخشی از روده باریک

مری بصورت طبیعی اسفنگتر و دریچه و تنگی های طبیعی دارد که از ریفلاکس و بازگشت اسید و غذاها جلوگیری می کند، اما پس از برداشتن مری مشکلات گوارشی و ریفلاکس بوجود می آید
بخشی از مشکلات با رعایت های نحوه مصرف مواد غذایی و پرهیزها و مصرف برخی داروها بهبود می یابند گاهی نیز نیازمند اقدامات مداخله ای و جراحی است
با توجه به وجود کنسر و گذشت ۱۵ ماه پس از جراحی و احساس ناخوشایند گوارشی، حتما در ابتدا معاینه و بررسی اندوسکوپیک ایشان توصیه میشود.

محمد
محمد
1 سال قبل

با سلام
حدود یکسال هست که ناحیه قفسه سینه سمت راست به شدت سفت میشه و دردی با اندازه سرانگشت کنار جناق دارم که خوب نمیشه. هر جا رفتم قرص معده میدن… واقعا کلافه ام کرده. درد گاهی به پشت کتف سمت راست هم میزنه. و بیشتر سمت راست رو درگیر کرده. وقتی دراز میکشم بیشتر میشه… نوار قلب و سونو دادم میگن چیزی مشخص نیست

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  محمد

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد ، معاینه و بررسی اولیه توصیه میشود
در صورت نرمال بودن بررسی گوارشی و معده ، احتمالات کمتر مشکلات صفراوی مثل سنگ کیسه و صفرا و … یا التهاب پانکراس نیز ممکن است مطرح باشد.
رعایت نکات تغذیه ای و پرهیز از پرخوری و مصرف غذاهای کنسروی و پر ادویه و نوشابه‌های گازدار و دخانیات و اضطراب و بررسی از نظر میکروب معده H.Pylori نیز توصیه میشود.
همانطورکه اشاره گردید ابتدا
در صورت امکان معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما توصیه میشود.
سپس در صورت نیاز بررسی جدید نیز انجام می‌شود.

سمیرا
سمیرا
1 سال قبل

سلام من6ماه پیش خوردم زمین احساس کردم بالای نافم یه چیزی کنده شدازاون موقع تاحالادردداشتم خیلی کم تاچندروزپیش دردش بیشترشدکمردردشدیدپایین کمرم دارم وقتی دست شکمم فشارمیارم کمردردم خوب میشه

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  سمیرا

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد و در دشکم در زمینه تروما
حتما نیازمند معاینه شکم توسط پزشک و انجام سونوگرافی کامل شکم و لگن و انجام آزمایشات اولیه هستیم.

رویا
رویا
1 سال قبل

سلام من وقتی از خواب بیدار میشم زیر نافم درد میکنه سفت میشه برای چیه؟؟؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  رویا

با سلام
در موردیکه فرموديد حتما معاینه شکم و ناف توسط پزشک توصیه میشود.
امکان دارد که نشانه گرفتگی ساده عضلانی باشد تا یک فتق کوچک یا ناراحتی های گوارشی و … ، همانطورکه اشاره گردید معاینه و اخذ شرح حال پزشکی در ابتدا بسیار کمک کننده است.

آیسان
آیسان
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر سه روزیه درد دارم بالای نافم مداوم نیست مثللا هر یک ربع یا نیم ساعت درد عجیب و شدیدی میپیچه و ول میکنه دکترم رفتم چیزی جز فامتدین و هیوسین به من ندادن توصیتون چیه؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  آیسان

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد به نظر میرسد که شما دچار التهاب معده یا گاستریت باشید، درمان های تجویز شده را تکمیل فرمایید و بخصوص رعایت نکات تغذیه ای را بفرمایید
سپس میزان بهبودی را ارزیابی بفرمایید، در صورت عدم احساس بهبودی، حتما به متخصص محترم داخلی مراجعه گردد.

فرید
فرید
1 سال قبل

مشکل معده حس میکنم رفع شده یه چند روز پیش درد جدیدی اضافه شد درد زیرشکم سمت چپ که دو تا سه روز مدفوع خونی و کمی خونریزی داشتم که حس کردم گرمای هوا و خشکی معده باعثش شده که باغذاهای آبدار و و خوردن برگه و آلو و غذاهای روان کننده برطرف شد ولی هنوز اون درد کوچولو زیر شکم هنوز پابرجاست.حس میکنم درد از زیر شکم به سمت بیضه ها میره .اگه یه رهنمایی هم در این خصوص بهم بدین ممنونتون میشم.البته این هم بگم با خوردن قرصهایی که برای معده خوردم نزدیک یکساله که میل جنسی صفر شده
باز اگه فکر میکنید باید یه جلسه دیگه خدمت اقای دکتر برسیم و این هم جزو تخصصشونه مشکلی ندارم.

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  فرید

با سلام
بله با توجه به مطالبی که فرموديد، حتما معاینه و تغییر در درمان دارویی شما توصیه میگردد.

فرید
فرید
1 سال قبل

سلام .بنده 38سالمه و تحت نظر اقای دکتر بابایی که لغب پنجه طلا رو بهش میدم بخاطر اینکه درد چندین ساله منو از روزی که از مطبش بیرون اومدم کاملا فراموش کردم .فقط یه راهنمایی میخوام من تقریبا دوساله ناشتا امپرازول .باکلوفن و دمپریدون در روز و شبها قبل خواب اس سیتالوپرام و دمپریدن می خورم .خیلی وقته که دیگه معدم سوزش نداره و رفلاکس ندارم میخوام بدونم که میتونم قرصها رو کم کنم یا قطع کنم؟ممنونم از همتون مخصوصا اقای دکتر بابایی عزیز و همکاران گلش

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  فرید

با سلام
بله ، حتما ، در صورت احساس بهبودی و بررسی گوارشی مجدد ، باید داروها به سمت کمتر شدن و در صورت امکان حذف پیش بروند.

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
ببخشید من چند ماه پیش دل درد بدی گرفتم و شبا حالت تهوع داشتم تقریبا یه روز در میون هم استفراغ میکردم ولی خوب میشدم تا یه ۱۰ روز ولی دوباره میومد سراغم
دکتر هم رفتم سونوگرافی شکمی هم انجام دادم چیز خاصی نبود
این حالت هر یه ماه برام اتفاق میوفته
معمولا بعد از قاعدگی و شب ها حالت تهوع میگیرم
مشکل چیه
نبض شکمی و درد کم در سمت چپ شکم هم هست البته در کمترین موارد

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  زهرا

با سلام
با توجه به‌ مواردیکه فرمودید ،بررسی علت سو هاضمه شما توصیه میشود. به نظر میرسد که دچار گاستریت باشید و کنترل اضطراب نیز توصیه میشود.
کنترل اسید معده و رعایت نکات تغذیه ای و پرهیز از پرخوری و مصرف غذاهای کنسروی و پر ادویه و نوشابه‌های گازدار و دخانیات و بخصوص اضطراب کمک کننده است
در صورت عدم احساس بهبودی معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما توصیه میشود ممکن است نیاز باشد که بصورت آندوسکوپیک دستگاه گوارش شما بررسی گردد.

رضا قائمی فر
رضا قائمی فر
1 سال قبل

دردزیرنافم ومثل کمربند کمرم وپهلوهام راداره وپس از خالی شدن مثانه بهترمیشوم دردزیرشکم آيا ربطی به استرس داره؟لطفا راهنماییم کنید تشکر

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
بله ، استرس تاثیر زیادی بر روی اعصاب دستگاه گوارش دارد و باعث تغییر در حرکات منظم دستگاه گوارش و روده ها میگردد.
اینکه با دفع و خالی شدن مثانه ، احساس بهتری دارید ، ممکن است تشخیص سندروم روده تحریک پذیر یا IBS نیز مطرح باشد.
معاینه و اخذ شرح حال جامع پزشکی و مطالعه مدارک پزشکی شما در ابتدا توصیه میشود.

رضا قائمی فر
رضا قائمی فر
1 سال قبل

سلام صبح ها که از خواب بیدار می شوم قسمت پایین کمرم داره گاهی اوقات دردتا پهلو هام میرسه بعد ازرفتن به دستشویی دردآرام آرام تمام می‌شود چندسال پیش واریکوسل عمل کردم حتی اگر بعدازظهر هم بخوابم بعد بیدار شدن کمرم دردمیکنه درضمن زیرانداز م فقط یه پتوی نازک کوچیکه که تاپایین شکمم گفتم شاید ربطی بامشکل من داشته باشه خواهشا راهنمائیم کنید تشکر

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، معاینه شکم و بررسی کولون یا روده بزرگ توصیه میشود.
البته معاینه توسط متخصص محترم داخلی اعصاب نورولوژیست از نظر بررسی علت درد کمر و ضعیت دیسک های کمر و کانال نخاعی و تنگی احتمالی و … نیز کمک کننده است.

سمین
سمین
1 سال قبل

سلام من حدود یه هفته هست که شکمم قسمت دور ناف و بالای ناف به سمت چپ و راست سوزش داره و حس میکنم شکمم کلا میسوزه و حالت تهوع و استفراغ ندارم اما شکمم به شدت صدا میده و روزی دوبار یا یه بار میرم مدفوع میکنم که گاها یبوسته یا اسهال خفیفه
و یه ماه پیش خون میومد اخر مدفوع اما دیگه خون نمیبینم
من چیکار کنم

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  سمین

با سلام
درد اخیر اطراف ناف مهم است ، احتمال التهاب معده یا گاستریت و سندروم روده تحریک پذیر یا IBS هم وجود دارد ،
وجود خون در مدفوع یا هنگام دفع یا پس از دفع بسیار مهم است و حتما باید بررسی گردد.
در ابتدا معاینه ناحیه آنال و کانال آنال و سپس در صورت لزوم بررسی بیشتر دستگاه گوارش انجام گردد.
می‌تواند علت هموروئید یا یک زخم در ناحیه آنال باشد ،
در مورد وجود خون در هنگام دفع حتما بررسی توسط پزشک توصیه میشود
همانطورکه اشاره گردید ، در زمینه مشکلات گوارشی معاینه بسیار مهم و کمک کننده است. سپس از مجموعه یافته های معاینه و شرح حال و مطالعه مدارک پزشکی برای تشخیص صحیح استفاده می‌شود.

رضا قائمی فر
رضا قائمی فر
1 سال قبل

سلام صبح ها که از خواب بیدار می شوم زیرناف دردمیکنه ومثل اینکه بامثانه من ربط داره چون باخالی شدنش بهتر میشه لطفا بفرمائید کمکم کنیددرضمن خانمم هم همین دردراداره

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، اگر حجم ادرار زیاد است و با سوزش ادرار و تغییر رنگ و بو همراه نیست ، همانطورکه فرموديد می‌تواند بدلیل پر بودن مثانه باشد.
در صورت وجود احساس ناخوشایند ، توصیه میشود که توسط پزشک معاینه شوید.

مریم
مریم
1 سال قبل

باسلام
من سه هفته ست درد در پشت شانه هر دوطرف دارم باسوزش شانه. مشکل بلع دارم البته کمه. وسر معده موقع غذا خوردن درد میکنه. پایین رفتن غذا از گلو ومری را کامل موقع غذا خوردن احساس میکنم. دکتر رفتم پنتو پرازول و شربت گاویکسون بهم داده. گفت رقلاکس داری .درد معده و سوزش پشت شانه چپ کم شده ولی شونه راست هنوز درد وسوزش داره زود خسته میشم. ومشکل بلعم هم کمتر شده. ولی هنوز یه کم موقع غذا گیر داره راهنمایی کنید چکار کنم.

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  مریم

با سلام
با توجه به مواردیکه فرموديد در حال حاضر درمان دارویی را ادامه فرمایید، سپس بررسی اندوسکوپیک دستگاه گوارش فوقانی حتما انجام گردد. علت ریفلاکس و میزان آسیب به مری می بایست حتما مشخص گردد.
در مورد درد شانه راست نیز معاینه باید انجام شود ممکن است نیاز به انجام سونوگرافی شکم با بررسی کبد و کیسه صفرا باشد.

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام وقت بخیر، من سه روزه درد و سوزش شدید در بالای نافم احساس میکنم و به شدت حالت تهوع دارم و بالای نافم ب شدت نبض میزنه ،دکتر رفتم ولی دکتر گفتن ب دلیل قرص عفونتیه ک مصرف میکنم و چیز مهمی نیس ولی استفراع و دل پیچه بنده قطع نشده، چیکار باید بکنم؟

Last edited 1 سال قبل by فاطمه
دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  فاطمه

با سلام
درد اخیر اطراف ناف همراه با استفراغ مهم است ، احتمال التهاب معده یا گاستریت هم وجود دارد ، داروهای عفونت اگر آنتی بیوتیک هم هست با معده کاملا خالی میل نشود ، در صورت عدم احساس بهبودی توصیه میشود حتما توسط متخصص محترم داخلی معاینه شوید.

بهاره صفری
بهاره صفری
1 سال قبل

سلام من پنج سال پیش صفرامو جراحی کردم،کبدچرب دو به سه دارم،چربی بالا و قندسر مرز دارم،آزمایش آنزیمی کبدم بالا نبود و نرمال بوده، ولی بعضی مواقع خارش بدن و شبها داغی و سوزش کف پای راست دارم، حتی شکمم قسمت کبدم خارش داره، آیا با رژیم و ورزش قابل درمان هست؟؟ تا الان اصلا رعایت غذایی و ورزش و تحرک نداشتم و وزنم ۱۰۰ کیلوست

Last edited 1 سال قبل by بهاره صفری
دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد، در ابتدا باید علت ناراحتی و خارش که فرموديد مشخص گردد ، یکی از علل خارش پوستی میتواند مربوط به کبد باشد ، بیماری های مختلف پوستی ، حساسیت ها یا تظاهر بالینی برخی از بیماری های دیگر نیز اینگونه است.
بنابراین جهت اظهار نظر دقیق ابتدا معاینه و اخذ شرح حال کامل پزشکی و مطالعه مدارک پزشکی شما توصیه میگردد.

سحر
سحر
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من از صبح دل درد شدید قسمت بالای شکم دارم دردش کم و بیش همش هست ولی یه زمانایی شدید میشه جوری ک نفسم بند میاد

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  سحر

با سلام
درد اخیر شکم بسیار مهم است و در صورت عدم بهبودی در ابتدا حتما به پزشک اورژانس مراجعه شود و معاینه کامل شکم و بررسی علت درد و علائم همراه مثل تهوع و تب و بی اشتهایی و رد علل شکم حاد نیز انجام شود.
البته با توجه به مطالبی که فرموديد، احتمال گاستریت یا التهاب معده وجود دارد.
که باید علت آن مشخص گردد، می‌تواند یک التهاب ساده باشد یا در نتیجه آلودگی عفونی مثل میکروب معده H.Pylori یا خراشیدگی ها و زخم های دستگاه گوارش فوقانی باشد.

توصیه میشود درابتدا در صورت عدم احساس بهبودی، به پزشک اورژانس مراجعه شود.

سیمین زمانی
سیمین زمانی
1 سال قبل

سلام مامان من مشکل قلبی دارد الان یکساله شکم ش ورم میکنه و زیر شکمش قرمز میشه هر جا دکتر بردیم نمیفهمند چکار کنند

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با توجه به مطالبی که فرموديد و تغییر رنگ پوستی و وجود تورم شکمی و عدم احساس بهبودی با درمانهای انجام شده، حتما باید در ابتدا بیمار معاینه شوند وضعیت پرونده پزشکی ایشان بررسی گردد
داروهای مصرفی ، وضعیت گوارش و اجابت مزاج و علت تغییر رنگ پوستی و … و پس از رسیدن به تشخیص صحیح، آنگاه پلان درمانی متناسب با تشخیص صحیح برای ایشان تجویز گردد.
برای اظهار نظر دقیق در مورد مشکل گوارشی ،
معاینه، اخذ شرح حال پزشکی و مطالعه مدارک پزشکی بیمار حتما می‌بایست انجام گردد.

مریم احمدی
مریم احمدی
1 سال قبل

با سلام خواهش می کنم بیماری پدر من اورژانسی است و نیاز به نظر آقای دکتر داریم توسط MRCPدر مجرای صفراوی ایشان تومور وجود دارد می خواستیم ببینیم آیا راه درمانی وجود دارد؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
محل توده برای تعیین Grading مهم است ، اینکه توده در آمپول واتر است یا در CBD یا در CHD است یا در مجاری داخل کبدی است و …

میتوانید با مطب تماس بگیرید و با سرکار خانم امینی صحبت فرمایید و بفرمایید که از طریق سایت راهنمایی شده اید.

فاروق
فاروق
1 سال قبل

سلام ، پدرم نزدیکه 2 ماه بالای نافش درد داره ،اشتهاش کم شده و وزنش کم شده ،اندوسکوپی معده هم پیش متخصص کردیم ، دارو داد بهش ولی هنوز مثل خودشه ،ممنون میشم راهنمایی کنید چکارکنیم ،کدوم دکتر ببریم ،چه بیماری میتونه باشه؟

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  فاروق

با سلام
با توجه به‌ مواردیکه فرمودید نیازمند بررسی دقیق هستیم ، وضعیت دسنگاه گوارش فوقانی و نتیجه اندوسکوپی مهم است، در حال حاضر درمان دارویی را ادامه فرمایید.
در طبابت و جهت تشخيص صحیح، حتما معاینه بیمار و سپس بررسی مدارک پزشکی ایشان می بایست انجام گردد تا به
تشخیص صحیح برسیم و سپس درمان مناسب آغاز گردد. شاید نیاز به تجویز پاراکلینیک های بیشتر برای رسیدن به تشخیص صحیح نیز باشیم.

جاوید
جاوید
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من خانمجاوید هستم یکی از مریضهای اقای دکتر هستم تقریبا خیلی سال تحت نظر آقای دکتر بودم من دچار کولیت روده عصبی هستم جدیدا خیلی زیر شکمم درد می گیرد ان هم به خاطر نفخ وگاز روده است اگر شکمم خوب کار کند خوبم اگر نه خیلی درد اذیتم نیکند چون دفع نمی شود اگر دفع شود دردم بهتر می شود الان چند وقتی هست دیگر نمی دانم چکار کنم چیبخورم چی نخورم یعنی فرقی نمی کند چه پخته چه خام وچه مواد نفاخ یاغیره همه رو امتحان کردم الان می خواهم به من بگویید چکار کنم وچه دارویی مصرف کنم که درد م بهتر شود ونفخ رفع شود اکثر داروها رو هم خوردم ازشما تقا ضا دارم بهمن بگویید چه کار کنم الان چند وقتی هست به خاطر همین وًع مواد غذائ مصرف نمی کنمممنون میشم کمکم کنید

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  جاوید

با سلام
در مورد IBS یا سندروم روده تحریک پذیر ،درمانهای دارویی موثری وجود دارد که ممکن است نیاز باشد که در معاینه های دوره ای تغییراتی در رژیم دارویی بیمار بصورت دوره ای انجام شود.
با توجه به احساس عدم بهبودی با درمانهای انجام شده در ابتدا
در صورت امکان معاینه و بررسی مدارک پزشکی شما و بررسی داروهای مصرفی توصیه میگردد.

مجتبی
مجتبی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید. حدود ده روزه دقیقا نقطه بالای نافم به شدت درد میکنه، دردش کم میشه ولی قطع نمیشه. مخصوصا وقتی آب میخورم دردش بیشتر میشه. دردش شبیه دل پیچه است ولی نه حالت تهوع دارم نه بیرون روش.

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  مجتبی

با سلام
درد اخیر اطراف ناف مهم است و در صورت عدم بهبودی در ابتدا حتما به پزشک اورژانس مراجعه شود و معاینه کامل شکم و بررسی علت درد و علائم همراه مثل تهوع و تب و بی اشتهایی و رد علل شکم حاد نیز انجام شود.
البته با توجه به مطالبی که فرموديد، بیشتر احتمال گاستریت یا التهاب معده وجود دارد.
باید علت آن مشخص گردد، می‌تواند یک التهاب ساده باشد یا در نتیجه آلودگی عفونی مثل میکروب معده H.Pylori یا خراشیدگی ها و زخم های دستگاه گوارش فوقانی باشد.

هستی
هستی
1 سال قبل

سلام من بالای نافم درد میکنه هرچی میخورم همون لحظه درد میکنه اونجوری ام نیست ک چند ساعته درد داشته باشم مثلا یه چند ثانیخ ای درد میکنه قطو وصل میشه هی درد میگیره الان چند روزیه اینجوری شدم باد میخوره بم یا چیز سرد میخورم بدتر میشم علتش چیه فقط بالای ناف درد میکنه سر درد یا حالت تهوع اینا هیچی ندارم

Last edited 1 سال قبل by هستی
دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل
Reply to  هستی

با سلام
با توجه به‌ مواردیکه فرمودید ،بررسی علت سو هاضمه شما توصیه میشود. به نظر میرسد که التهاب معده یا گاستریت وجود داشته باشد.
کنترل اسید معده و رعایت نکات تغذیه ای و پرهیز از پرخوری و مصرف غذاهای کنسروی و پر ادویه و نوشابه‌های گازدار و دخانیات و بخصوص اضطراب کمک کننده است.
در طبابت و جهت تشخيص صحیح، حتما معاینه بیمار و سپس بررسی مدارک پزشکی ایشان می بایست انجام گردد تا به
تشخیص صحیح برسیم و سپس درمان مناسب آغاز گردد،

عطران حسینی
عطران حسینی
1 سال قبل

سلام .آقای دکتر چند روز که قسمت سمت راست بالای شکمم به شدت درد میکنه که طبق آزمایش‌ها و سونو که طبیعی بوود وانزیم های کبدی بالایی فقط داشتم و گرید۲،حالت تهوع،بی اشتهایی ،رنگ زرد،واستفراغ .و به علت درد زیاد مرفین و هیوسین تزریق کردن

دستیار دکتر
ویرایشگر
دستیار دکتر
1 سال قبل

با سلام
با توجه مطالبی که فرمودید امکان التهاب کبد یا هپاتیت وجود دارد.
در صورت وجود هپاتیت، علت التهاب کبد یا هپاتیت باید مشخص شود. امکان دارد که در نتیجه ويروس یا خود ایمنی و دارویی و … باشد
آزمایشات دوره ای و تحت نظر پزشک فوق تخصص محترم کبد بودن توصیه میشود. بیماری‌های مزمن نیاز به کنترل و پیگیری های پزشکی دوره ای دارند.
در مورد کبد چرب با گرید بالا ، حتما درمان دقیق و منظم دارویی و بررسی های دوره ای آزمایشات کبدی و سونوگرافی و فیبرو اسکن کبدی و داشتن رژیم غذایی متناسب توصیه میشود.

934
0
سوالی دارید؟ می توانید بپرسید!x
تماس با ما